google.com, pub-6690783197251429, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Filtru de cabon c14nz - Injectia monopunct
Hi quest ,  welcome  |    |    |    |

Filtru de cabon c14nz



Principii de functionare
Pentru a elimina aceste neajunsuri, s-a apelat la o „supapa”de egalizare a presiunii. Problema este ca trebuiau retinuti vaporii de benzina. Pentru aceasta se foloseste un filtru de carbon (carbune activ).
Principiul este urmatorul: rezervorul se conecteaza la filtrul de carbon, motorul (galeria de admisie) se conecteaza si el la filtrul de carbon printr-o electro-supapa comandata de UCE injectie, iar canistra de carbon are o aerisire in atmosfera. Cand exista vapori de benzina in rezervor care creeaza o presiune mai mare decat cea atmosferica, vaporii de benzina trec prin filtrul de carbon unde, datorita fortelor Van der Waals sunt absorbite de carbunele activ ,asa cum un burete absoarbe apa), lasand sa treaca din vaporii din rezervor doar aerul pe la aerisirea in atmosfera a canistrei (la care este instalata o supapa mecanica care se deschide in functie de diferentele de presiune) nu si vaporii de benzina, care raman in carbonul canistrei.
Benzina astfel recuperata care se afla in filtru de carbune activ) este eliberata prin procesul invers – cand exista depresiune in circuit fata de presiunea atmosferica. Acest lucru se intalneste in principal cand se deschide electro-supapa ce intrerupe in mod normal circuitul catre galeria de admisie (in galeria de admisie este depresiune fata de presiune atmosferica). Astfel aerul este tras prin aerisirea filtrului de carbon, trece prin filtru unde se satureaza cu vaporii de benzina eliberati de acesta si se duce in galeria de admisie, unde imbogateste amestecul.
Aceasta trecere a unui volum mai mare de aer prin stratul de carbune activ care elibereaza la randul sau vaporii de benzina acumulati se numeste purjare.
De asemena, acest circuit invers de cedare a vaporilor acumulati in elementul de carbon mai poate avea loc cand in rezervor este depresiune fata de presiunea atmosferica,astfel incat aerul este atras in rezervor prin filtrul activ care cedeaza din benzina acumulata. Acest caz se regaseste mai rar decat primul ,mai ales cand rezervorul este mai rece decat aerul atmosferic –dimineata)

Capacitatea de absorbtie a unui filtru de carbune activ de 1 litru este de 50 litri de vapori de benzina. Norma europeana este de 1 litru pentru filtru de carbon.

Alcatuirea recipientului:
Recipientul cu carbune activ asezat pe aripa stinga este umplut cca 90% din inaltime cu un strat de carbune activ, delimitat de hartie de filtru (pentru a filtra praful de afara si de a impiedica patrunderea granulelor de carbune activ pe racorduri). Durata de viata a carbunelui activ este in principiu nelimitata. In timp insa separatorul de hartie de filtru se poate acoperi cu praf sau cu benzina. De aceea, la intervale de cca. 5-7 ani e recomandata schimbarea recipientului cu carbune activ. Nu este recomandabila demontarea recipientului in vederea schimbarii filtrelor caci exista dificultati de etansare la „remontare”. Este contraindicată curatăţarea recipientului de cărbune activ prin suflarea de aer comprimat caci desorbţia vaporilor de benzină este un proces lent ,deci presiunea de aer mare nu aduce avantaje in eliberarea vaporilor de benzina) iar presiunea ridicata introdusa in recipient in functie de modul de racordare a aerului comprimat poate conduce chiar la spargerea recipientului de cărbune activ.
Conducta de racordare la rezervor are racordul in partea superioara a rezervorului, ceea ce face ca pe conducta respectiva sa circule doar vapori de benzina + aer, nu si benzina lichida.

Aspiratia de aer+vapori de benzina recuperati modifica procesul de amestec care are loc prin injectia de benzina (daca 1% din amestecul gazos aspirat in motor provinde din desorbtia din recipientul de carbon, atunci raportul aer/vapori de benzina se poate modifica cu pana la 20%)

La unele automobile electro-supapa incepe sa functioneze imediat dupa pornirea motorului, iar la altele cu temporizare (majoritatea cazurilor).
In general UCE injectie activeaza electro-ventilul dupa ce motorul ajunge sa functioneze in stare calda si in sarcina.